Inte klokt vad jag är dålig på att uppdatera!

Förra veckan gjorde vi en rätt spontan sak hela familjen, vi åkte nämligen till Ölands djur- och nöjespark tillsammans med min bror med familj + min pappa och min svägerskas familj. De frågade helt enkelt om vi ville följa med över dagen och självklart ville vi det! Dessutom hade vi precis sett en bil vi var sugna på i Kalmar, så den passade vi på att titta på på vägen ner.

Det var meningen att vi skulle ha sällskap med de andra från första början, men eftersom bilfirman i Kalmar inte öppnade förrän kl 10 så kunde vi åka lite senare än de andra som skulle vara på Öland kl 10. Vi åkte hemifrån vid 6.30 och hade faktiskt rätt gott om tid, det var skönt! Enya sov större delen av vägen så det gick himla smidigt! Tyvärr var det inte alls varmt och så var det dimma nästan hela vägen ner så det såg ju inte ut att bli någon höjardag, men tji fick jag. Innan vi kom fram i Kalmar hade solen kommit och det var varmt och skönt ute!

Väl på bilfirman så provkörde Fredrik bilen medan jag och Enya satt och väntade. Det var meningen att jag också skulle testa, men batteriet var så urladdat att den dog när jag satte mig i den, så vi bestämde oss att åka vidare mot Öland istället. Vi hade redan bestämt oss för att köpa bilen, så det var en bra början på en riktigt underbar dag!

nya pärlan :)

När vi var framme vid ingången vid nöjesparken så ringde vi min pappa. Han kom och mötte oss och sen började vi genast titta på alla djur. Eftersom vi kom en bra bit efter de andra så hade de redan sett alla djur, och pappa som inte tycker om att sitta still sådär vandrade lite på sitt eget håll. Med andra ord hade han ingen aning om var min bror och de andra höll hus, och även om vi ringde fick vi inget svar.
Vi åt lite matsäck nästan direkt men fick ge upp rätt snart eftersom det bildades svärmar med getingar runt om oss, ingen rolig stund med andra ord. Och medan pappa åkte till en bekant under några timmar så gick vi vidare bland djuren.













När vi kom in vid tivolit fick vi syn på Linda (min brors flickvän) och några av det andra sällskapet. Hon berättade var de andra satt, så vi gick dit. Enya tyckte det var riktigt kul att träffa sina kusiner igen, och sedan umgicks vi med dem hela dagen och vi hade nog allihop en riktigt bra dag!













Sen en stund innan det stängde så fick Enya bada. Hon var den enda som badade, för de andra skulle vidare till en strand på vägen hem. Enya älskade verkligen den lilla barnbassängen och hon var som en liten fisk i vattnet! Hon åkte även vattenrutchkana alldeles själv och tyckte det var hur kul som helst! Tyvärr har vi inga bilder från det, utan bara videofilm, men får se ikväll när Fredrik kommit hem från jobbet så kanske vi kan lägga in det här. Så kolla här ikväll igen för eventuellt en liten film :)

Vi hann i stort sett bara torka oss och packa våra grejer, så var det dags att åka hemåt. Alla var helt slut och Enya somnade självklart på vägen hem och sov sen gott hela natten. Även jag och Fredrik kan jag tillägga, riktigt nöjda med dagens bravader! :)

Kommentarer
Postat av: Lollo

Fin bil!!! :D

Ölands djurpark är faktiskt riktigt rolig!! :)

Kram!!

2009-08-17 @ 15:20:12
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0