Valborgsmässoafton



Idag är det valborg, och det ska firas i goda vänners lag. Det blir knytis eftersom det är lättast så, och 18.30 tänds grillen för de som vill grilla :) För vår del blir det vitlöksmarinerad ytterfilé, till det sallad och chips (potatissallad till Fredrik). Ser fram emot kvällen och blir hungrig bara jag tänker på det!

Om det är varmt ute ikväll så ska vi sitta ute och äta, blir mycket godare då! Som förberedelse inför kvällen var jag duktig igårkväll och började rensa mellan plattorna. Såg förskräckligt ut innan! Nu är det i alla fall klart, och dessutom har jag nu på förmiddagen skurat alla utemöbler! Var lite jobb, men nu ska det gå att sitta i dem utan att bli smutsig :)



här ligger jag på alla fyra och slavar medan gubben kollar fotboll :P

såhär fina blev möblerna efter lite skurande!


Var längesen det var såhär varmt på valborg, i alla fall vad jag kan minnas. Nu håller jag alla tummar för att det är ett tecken på att sommaren blir varm och skön, och framför allt lång! Tre veckors värme i maj räcker inte för mig, jag vill ha sommar hela sommaren, helst!

Nej, nu ska jag laga lite lunch,
hörs sen!



förra årets valborg. snålblåst och vinterjacka.. brrr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0