Påskafton

Oj, oj oj, redan 11 grader varmt i skuggan. Ser ut att bli en skön dag idag!
Jag är väldigt sugen på att hitta på något, ute såklart,
får se om älsklingen har något förslag när han vaknat.

Igår hade vi en himla trevlig dag!
På förmiddagen åkte vi till pappa en sväng,
så Enya fick säga glad påsk och få lite godis :)
Sen åkte vi hem och gjorde oss iordning,
för vid 11 kom mamma och Imre.
De stannade ett par timmar och vi bjöd på lunch.
Enya fick lite kläder och lite godis i sitt ägg,
mest glad blev hon över godiset såklart! ;)






När mamma och Imre skulle åka vidare,
åkte vi samtidigt och lämnade Enya hos hennes pappa.
Sen åkte älsklingen och jag hem och tog det lite lugnt
ett par timmar, innan Lollo och Benny kom hit.
Vi grillade och åt klyftpotatis och en massa tzatziki
(jag lovar, Lollo gör världens godaste!)
och alla blev mätta och nöjda!



Kvällen blev inte jättelång, men ibland behövs inte det.
När de hade åkt hem satt älsklingen och jag i soffan
och pratade bort ett par timmar.
Sen blev det sängen vid 01.30 och jag somnade som en stock!

Idag runt kl 17 ska vi till Fredriks mor och äta mat.
Vi ska göra en potatisgratäng att ta med,
och de andra fixar resten.
Ska bli trevligt, men jag är lite nervös.
Tinas (Fredriks mamma) pojkvän med barn ska
visst också vara där, och dem har jag aldrig träffat.
Men det går säkert bra ändå, får hoppas jag överlever! :P

Nehej, nu har älsklingen vaknat,
så nu blir det frukost!

Glad Påsk på er allesammans!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Vad mysigt det ser ut, härligt med goda vänner. Kram.

2009-04-14 @ 09:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0