Oj oj!

Tiden verkligen bara rusar förbi och jag är hur kass som helst på det här med uppdatering. Fy på mig!

Helgen var i alla fall jättetrevlig!
På fredagen hade vi Fredriks mamma, pappa + styvmor och min pappa här på mat och lite inflyttningsfest. Vi bjöd på hasselbackspotatis, sås och kött och det var jätteuppskattat av alla! Till efterrätt blev det ananaspaj med vaniljglass och det var minst lika gott det med! Som tack för maten och som inflyttningspresent fick vi en peng av pappa samt presentkort på Ikea av hans föräldrar. Tackar så mycket för det!


Lena och Fredriks mamma Tina


Pappa Sture och Fredriks pappa Olle

På lördagen flyttade vi det sista från lägenheten (bara 3 grejer kvar nu) och det är så skönt att nästan vara klara nu! Det bästa av allt är att vi slapp flyttstädningen, hur skönt är inte det?! Tjejen som ska flytta in vill ta det själv innan besiktningen av lägenheten, kanske lika bra då man får det som man själv vill :)

På kvällen var älsklingen och jag ute och åkte lite, njöt av det fina vädret. Himla trevlans! På kvällen blev det grillat framför Robinson. Jag blir så förbannad på den där Christian så det inte är sant.. Ut med honom!! Gaah!

På söndagen hade pappa ute några av våra grejer på auktion, så vi åkte dit och kollade lite. Mycket skit det finns egentligen, men man blir förvånad över vad folk verkligen köper! :P
Jag fick i alla fall några grejer sålda, men priserna är ju inget att hurra för direkt. Mest skönt att slippa ha skiten ståendes :) På lördag ska pappa stå på loppis så vi håller tummarna för att vi får lite mer sålt då.

Efter auktionen åkte vi upp till Hultsjön och hade picknick på bryggan. Det var rätt mulet när vi kom dit men solen tittade allt fram och det blev kanonväder. Typiskt nog hade vi glömt köttet vi skulle äta, så det fick duga med baguette och lite chips och sallad. Inte så mättande men vad gör man?! :P

Vi låg där på bryggan ett tag och solade, tills det kom en barnfamilj som skulle fiska. Det blev lite jobbigt med deras springade fram och tillbaka, så vi tänkte åka hem igen. Dessutom såg det ut som det skulle kunna börja regna vilken sekund som helst, så det var lika bra.
Jaadå, när vi satt oss i bilen började det, när vi sen var hemma på parkeringen så öste det ner! Vi blev ståendes en stund där men när det lättat lite gick vi till Jenny och kollade på hennes nytapetserade kök. Himla snygg tapet! Blir kanon det där sen när det är iordning.

Resten av söndagen spenderade vi i soffan tror jag. Om inte minnet sviker mig helt så tittade vi på film och kurade ihop oss under ett täcke och bara njöt av att vara inne när det var skitväder ute. Myyys!



Just ja! En dag var vi på Ikea också och handlade lite. Vi var ju inne på att byta soffbord men nu har mannen i huset ångrat sig, men inte mig emot :) Det är bättre med bordet vi har nu så man får plats att äta, och ställa glas om man blir lite folk.. Så ja, det får stanna kvar!
Men för att återgå till det andra.. Vi handlade istället två nya kuddar till soffan och en tavla som sitter bakom soffan. Pappa var här och satte upp den, kanonfint blev det! Nu fattas bara lite annat på kortväggen vid matsalsmöbeln, sen är vi nöjda! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0