Dagen som gått

Vad glest det varit med uppdatering! Har varit ganska upptagen idag, med diverse saker.

Först åkte jag och pappa till stan som sagt . Vi hann med ÖB, Jula, och Rusta innan vi väl hamnade på Maxi så jag fick handla på mig lite nödvändigheter. När vi väl var klara så var klockan närmare 13 och jag ansåg att vi faktiskt hann ta svängen förbi Donken för lite käk ;) Det blev det vanliga för mig, dvs QP utan senap och ketchup, en mellanpommes och ett glas vatten. Gott gott!

Hann i stort sett bara packa upp grejerna, så blev det dags att hämta Enya på dagis. Det hade gått bra idag, men hon hade varit lite ledsen efter Jerry lämnat av henne. Men hon hade faktiskt ätit litegrann och sovit så länge som 1½ timma cirka! Jättebra det :) Det går framåt nu får vi hoppas!

När vi kom hem så lekte vi en stund ute, innan det blev dags för mellis. Sen blev vi kvar inomhus, hade kafferep och provade potta. Jag skalade lite potatis och helt plötsligt hade tiden rusat förbi, och så blev det dags att börja med resten av maten. Idag var det fisk i ugn som stod på tapeten och Enya åt upp allt på tallriken! Nästan inget i haklappen heller :) Mammas mat är rätt god ;)

Efter maten lekte vi lite till, och lyssnade på musik. Blev helt paff när Enya började dansa till Bennys musik, men hon kanske diggar det? ;) Söt var hon i alla fall där hon stod i hallen och klappade händerna i takt och svängde på rumpan till
Sabaton - The masters of the world ;) Hehe, älskade unge!

Eftersom det inte blev någon träning ikväll bestämde jag mig för att ändå ta en promenad. Tog med mig Enya och Jenny ut, och på vägen till kanalen ringde jag även Ankan som hängde på. Det blev ingen jättelång runda, men skönt att ändå röra på sig lite. Sen tog vi svängen förbi affären och sen hamnade vi självklart utanför mig och pratade skit :)

Sen kom pappa cyklande och skulle hälsa på oss. Han lekte lite med Enya medan vi pratade klart, och sen gick vi in. Pappa gav Enya välling för första gången idag, och det gick jättebra. Jag la henne i sängen och hon somnade som en stock! Pappa stannade däremot kvar en stund ikväll, och vi pratade lite.
Nu är det ett tag sen han åkte och nu sitter jag här och lyssnar på musik som jag alltid gör såhär på kvällen :)
Ikväll ska det bli sängen relativt tidigt känner jag. Tröööött!


puss!


på promenad med sin älskade kanin


behöver jag ens nämna vad som hände sen? ;)


pang! sa det.. hon blev jätteledsen över ballongen som inte fanns mer.
hon fick däremot en ny, men den var hon rädd för ;(



Och så en liten hälsning till Lollo.. Hoppas du blir bättre snart! Tänker på dig :)

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad söt hon ser så förvånad ut att ballongen smällde. Kram

2008-09-03 @ 11:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0