Lördag

Den här dagen har varit till stor belåtenhet, det trodde jag aldrig när jag vaknade av Enya 06.20 imorse! ;)

Jag provade med det mesta, men Enya ville inte alls somna om. Inte ens i min säng. Så det slutade med att jag själv halvsov från och till, och strax innan kl 8 vaknade jag av att jag fick en stor blöt puss på munnen :) Sånt är mys att vakna till!
Hon hade alltså inte somnat än, men gjorde faktiskt strax efter pussen och det gjorde självklart jag också. Sov till 8.45 ungefär, då jag gick upp och klädde på mig. Enyas pappa kunde ju ringa på dörren när som helst!

Kl 9 vaknade även Enya och då blev det dags för välling. Sen hann vi bara borsta tänderna och håret, så ringde hennes pappa på! Klädd i pyjamas fortfarande öppnade vi dörren och hon blev glad över att träffa honom! :)
Så jag klädde i stort sett bara på henne, och sen blev det puss och kram och vink hejdå!

Ringde Jenny och bestämde hur dags vi skulle ses, 9.45 kom vi fram till och det gav mig ca 6 min till godo. Jag tog en banan och lite Proviva till frukost, fyllde på min vattenflaska och sen gick jag ut i ovädret!

Ja, som ni kanske redan förstått så var det dags för träning idag igen! Höft, lår, mage var det fokus på idag och herrejäklar vad jobbigt det var! Speciellt när jag redan hade världens värk i benen sen sist ;)
Men kul var det ändå! Känner sig bra mycket nyttigare och bättre när allt är över, hehe!

 
knäböj och utfall, grymt jobbigt för mina stackars ben ;P

Efter träningen gick jag hem, varvade ner lite framför datorn och sen var det dags för duschen. Snabbdusch fick det bli, och snabb "lunch" bestående av 3 ägg och 2 knäckebröd. Efter klockan 12 skulle jag vara redo för idag var det ju dags för marknad i Borensberg. Vi kom inte hemifrån förrän vid kl 13, men trots hällregnet var vi rätt taggade!

Jag var den enda av oss som var smart och tog gummistövlar, vilket behövdes kan jag säga! Hur lerigt som helst, men Ankan och Jenny traskade på där i leran ändå :)
"Bättre sörja i lera än att gå på isen och ha det glatt" som någon sa till Ankan idag ;) Stämde ju ganska bra, hihi!

Vi blev nog kvar på marknaden några timmar, men allt vi handlade var strumpor (ja, jag handlade faktiskt!) och de andra två gottade lite i kolor också :) Sen när vi kom hem gick Ankan och jag till affären och handlade. Jag köpte en purjolök jag skulle ha till min varma smörgåstårta, det var det enda jag inte hade hemma.
Hade först tänkt göra potatisgratäng, men det la jag på hyllan när jag kände efter hur hungrig jag var :)


min snygga outfit idag ;)


mina fina strumpor :)

Tryckte faktiskt i mig nästan hela tårtan jag gjorde, så efteråt var jag ganska så mätt kan jag säga! :P
Men gott var det! Jag kan bara jag vill! ;)

Kommentarer
Postat av: Annika

Snygga socks du har shoppat.

Du ser lite bonnig ut i dina gummipjuck. hihi

2008-09-07 @ 00:08:12
Postat av: Lollo

Ja, gummistövlar hade inte vart dumt. O jag vet inte vart jag hade mina tankar igår, när vi gick till marknaden. Mina gummistövlar ligger ju i bilen!! Det gör de ju jämt!! Regnkläderna också!! Hehe, men det gick ju ändå. Lördag om två veckor, då jäklar, då borde jag kunna vara med igen! Annars är jag det ändå!! :) Kram kram

2008-09-07 @ 08:02:39
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/
Postat av: Evelina svarar

Annika - Ja, visst är jag snygg, haha. Skulle passa bra på Vreta tror jag ;P



Lollo - Klart du är med då, foten måste ha läkt tills dess! :) Eller det beror ju kanske på hur mycket du dansar i Bulgarien ;)

Kram

2008-09-07 @ 11:35:06
Postat av: Jenny

ja, jag tyckte med det var jobbigt på träningen igår... ja det hade varit jättebra med stövlar på marken, men jag äger inte några, måste inskaffa mig det... tyckte du ser rätt br ut, säkert många killar som föll för dig i dina gummistövlar.. hi hi ;) kram

2008-09-07 @ 21:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0