Ifall något skulle hända mig..

Det var inte riktigt det här som jag hade planerat med min lördag, men nu har jag gjort något jag aldrig gjort tidigare.
Har nämligen skrivit en lista på hur jag vill ha min begravning.
Jag vet, många tycker säkert jag är riktigt konstig nu, men jag anser så att man vet aldrig när det händer något! Då är det bra för de efterlevande att veta hur jag vill ha det, så slipper de bli osams om skiten så att säga :)

Jag trodde det skulle vara svårt att veta hur jag vill ha det, men det var riktigt lätt, då jag faktiskt började fundera på det för typ 5 år sedan. Visst har jag ändrat mig en del sedan dess, men mycket tycker jag samma om.
Skönt att ha det gjort nu i alla fall. Om det mot förmodan skulle hända mig något så finns listan sparad på skrivbordet på datorn, så nu vet ni det! :)

Kommentarer
Postat av: Lollo

Oj,har du skrivit ner det? Fast, i och för sig, det ska man väl. Man vet ju aldrig när det händer en någonting, man kan ju likagärna dö imorgon. Och oftast sitter man ju inte och pratar om hur man vill ha det på sin egen begravning och sånt. Hur ska annars de anhöriga veta vad de ska göra med en, när stunden är kommen...?? Hmm... Svårt det där, tycker jag..

2008-09-28 @ 12:57:10
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/
Postat av: Lena

Fast man ska ju inte vara med själv, inte aktivt iallafall, så det kan väl de som ändå måste ordna allt få bestämma..? Behöver ju inte bli bråk för det.. Vore ju synd om dom som ska sörja om du har hittat på nåt som de inte kan förlika sig med.. dig borde ju allt kvitta? eller?

2008-09-28 @ 15:15:09
Postat av: Mamma/Mormor

Ibland blir jag förvånad över hur klok du är,många skjuter upp saker som känns obehagliga, och tänker att det händer inte mej, just nu. nått som du måste ha i generna efter mej... hihi. Synd beträffande din lördag,men det kommer flera, om det kan vara nån tröst. Tänker på dej älskar dej. Kram mamma

2008-09-29 @ 09:22:34
Postat av: Jenny

oj, vad duktig du är då... det borde vä'l alla skriva ner, men det har inte jag gjort ännu... kram

2008-09-29 @ 17:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0