Du är inte så stark som du tror.. ;)

Tycker inte om att tiden går så förbaskat fort. Var mer än en timma sedan jag lämnade Enya på dagis och jag har fortfarande bara hunnit äta frukost och läsa mina favoritbloggar. Förstår inte var tiden tar vägen riktigt?! Jag önskar verkligen att dygnet hade lite fler timmar!

Just ja. Den här veckan har jag börjat se en utveckling hos Enya, förutom det att hon pratar en massa och gör sig mer förstådd så gråter hon inte längre vid lämningen på dagis. Jätteskönt!! Sen är hon väl inte direkt glad när jag går, men så länge hon inte blir jätteledsen är jag nöjd! :) Får bara hoppas det håller i sig nu, men som med allt annat kommer det väl ett bakslag lite senare. Så är det ju alltid.. :)


Jaha, igår var det måndag och på eftermiddagen fick Enya och jag besök. Ja, av Kungen, svårt att gissa va? ;)
Det var meningen att vi skulle äta pannkakor tillsammans och att jag skulle ha maten klar när han kom, men han kom tidigare än beräknat och så hade jag inte mjöl så det räckte. Så vi fick gå till affären och handla innan det blev tal om mat. Och snäll som han är min babe så lagade han maten :) Najs! Han tyckte nog jag klagade alldeles för mycket, men det blev ju gott till slut, hihi ;)

Det är skönt att ha andra människor här för det märks verkligen på Enya att hon tycker om det. Hon gillar verkligen Kungen och det funkar skitbra mellan dem :) Sånt värmer mitt lilla hjärta något enormt. Hade Enya inte gått ihop med honom hade det ju aldrig funkat mellan honom och mig heller.. så är det ju. Så det är jätteskönt att det går bra! :)
Däremot tycker Enya att jag är hennes, för i början när Kungen och jag var nära varandra igår så tog hon tag i mig och sa "ä min" och ville inte alls att jag skulle nudda honom.. Det är ju en vanesak för hennes del, för lite senare på kvällen så brydde hon sig inte alls om vad vi gjorde :)

Kvällen blev hyfsat lång som det brukar när vi ses. Himla mysigt var det i alla fall, trots att jag är halvt mörbultad idag. Kungen fick nämligen för sig att han skulle lyfta mig igår, och halkade till på mattan i hallen. Han tappade självklart mig och jag stöp i golvet på rygg och slog i skallen i garderoben! Det gjorde sjukt ont på höger sida av svanken typ (där jag redan har problem) men jag höll verkligen på att dö av skratt! ;P Inte kunde jag skratta högt heller för då hade Enya säkert vaknat! Synd att det inte fångades på film, hade varit sjukt kul att se :P

Nu tycker däremot Kungen att jag bör skaffa halkskydd under mattan så det slipper hända igen, vore kanske en bra idé.... haha :)

Kommentarer
Postat av: Lena

Dags att vuxensäkra lägenheten! ..så ni inte gör illa er när ni leker ;) Ha så kul!

2008-10-28 @ 11:35:39
Postat av: Kungen

Hahaha mmm exakt måste vuxensäkra lägenheten, skaffa hårdare fönster i tv rummet med bla också = ). Puss

2008-10-28 @ 13:46:26
URL: http://attlevasomkungen.blogspot.com
Postat av: Lollo

Haha, galningar, slå inte ihjäl er!! :P Nu när ni har varandra, ska ni ju vara rädda om varandra!! :P ;) Lek vackert!! ;) Kram kram

2008-10-28 @ 23:16:00
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0