081119

Idag mår vi sådär, lite bättre mår jag men bara lite. Halsen gör fortfarande ont och jag har haft värk i huvudet hela dagen. Kungen har mått skit ärligt talat, men så är ju han bara inne på sin andra dag också, jag vet ju själv hur jävligt det var dag 2 och 3 - blä! Hade blivit tufft att ta hand om både Enya och Kungen idag så Enyas pappa var snäll och hämtade henne tidigare än planerat. Jättekul för Enya (och hennes pappa såklart) och en lättnad för mig! :)

Dagen spenderades först på BVC med lilla skrutt. Det gick kanon där men sprutan fick hon vänta med eftersom hon äter penicillin. Den ska vi tillbaka och ta i december i stället, så hon hinner bli helt frisk! Hon fick visa att hon kunde bygga torn med klossar, att hon kunde rita och förstå vad sköterskorna sa. 8-10 ord är det "meningen" att man ska kunna säga vid 1 ½ år och Enya gör ju inget annat än pratar. Inte så man förstår visserligen, men fler ord än så kan hon garanterat :)

Innan lunch kom då Enyas pappa och hämtade henne och Kungen och jag spenderade resten av tiden i soffan eller sängen. Finns inte så mycket mer man orkar göra faktiskt, så vi tittade på två avsnitt "Band of brothers" men i övrigt slappade vi mest. Enya kom hem igen vid 19 och var faktiskt jättemysig. Direkt in till "Fivi" (Fredrik)  i soffan och styr och ställer ;) Försökte få till sig en titt på "Tabbi" men det blev ett nej ikväll. Var snart dags för läggdags så hon fick vara utan.

Blev jätteförvånad för kvällsrutinen brukar ibland vara ett helvete men ikväll var hon hur mysig som helst! Borstade tänderna jätteduktigt och var inte sur en enda gång, och efter vällingen var det bums i säng. Somnade som en stock men det är inte så konstigt då hon bara sovit 45 min på eftermiddagen.

Ikväll har jag kollat på "Bonde söker fru" medan jag haft en jättefrusen karl liggandes i knät. Mysigt såklart men man känner sig så hjälplös när någon annan mår dåligt. Vet ju inte riktigt vad man ska göra.
Han piggnade dock på sig lite efter en Ipren tillsammans med lite fotboll på tv:n.. Konstigt va, att lite sport kan få en karl att må bra? :P

Inatt blir det att han tar min säng i alla fall, så jag får äran att ta soffan. Funkar helt okej för mig, värst vore det om Enya skulle vakna, men vi hoppas att hon inte gör det. Kungen behöver sova i en säng nu när han sovit på soffan sen i lördags, han behöver lite vettig sömn vilket jag hoppas han får inatt! Han förtjänar det allra bästa ;)



Ni som har lagt märke till dagens datum har kanske undrat om jag missat Enyas 1½-årsdag? Klart jag inte har :P
Men tyvärr kunde hon inte få någon present av mig då jag inte kunnat ta mig någonstans men en present ska hon självklart få min lilla älskling! Kommer bara lite senare :)



enya på sin dag :)

Kommentarer
Postat av: Kungen

Tack för all hjälp älskling förstår inte hur du orkar med mig fakiskt, helt jävla handi ligger som en klubbad säl i soffan. Men from nästa vecka får jag äntligen hoppa omkring lite mer jeeeej. Du är för snäll mot mig Puss älskar dig

2008-11-21 @ 12:51:34
URL: http://attlevasomkungen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0