Jävla dagisbaciller!

Halloj alla!

Jodå, jag lever allt även om det varit riktigt risigt i helgen. Även jag åkte på en släng halsfluss, den värsta sort jag varit med om kan jag tro! Kände av det redan i fredags men dum som jag var kontaktade jag inte vårdcentralen då, utan väntade. Pucko! Som tur var hade jag babe här under fredagen, vad skulle jag göra utan honom? Han får mig alltid att må bättre!

Halsen blev bara värre under lördagen och då fick jag nog och ringde sjukvårdsrådgivningen i hopp om att få åka till jourcentralen för att få penicillin, men icke. Avvakta fick jag till svar! Eftersom min skrutt åkt till pappa på förmiddagen och babe åkt på match strax efter det så spenderades större delen av tiden i soffan, försökte sova även om det inte fick så bra.

Mitt i min skönhetssömn fick jag ett samtal av babe där han sa att han skulle åka ambulans. Jag fattade verkligen ingenting, nyvaken och yr i bollen som jag var. Han hade i alla fall slitit av hälsenan på matchen och skulle till akuten.
Det slutade med att han var klar på sjukan innan 17 då han ringde mig och sa att han fått åka hemåt. Då var han gipsad upp till knät. Min stackars älskling =/

Förstod ju då att han inte skulle komma till mig på kvällen som planerat, men gissa vad? Det gjorde han ändå :)
Kändes så himla bra att ha honom här, så vi kunde tycka synd om varandra. Behövde nog pyssla om varandra litegrann, även om det inte var med så stora medel det hände, med tanke på hur vi mådde.

På kvällen mådde jag hyfsat i alla fall så då kollade vi på Dansbandskampen och Band of brothers, en serie vi börjat kolla på. Skitbra! Men det blev sängen rätt tidigt ändå, båda påverkade av alla smärtstillande tabletter.

Söndagen var ungefär som lördagen, mådde verkligen skit och provade återigen att ringa sjukvårdsrådgivningen. Samma jävliga svar fick jag då, att avvakta! Bläää på den där jävla sjukvården!
Har man en dotter hemma med halsfluss och jag själv inte kan svälja vatten ens, varför avvakta??? Har jag aldrig behövt göra tidigare, så jag var rätt galen kan jag säga!

Kunde inte sova alls bra natten till måndagen, hade sådan jäkla huvudvärk! Gick upp vid 7 redan, då hade jag fått nog! Som tur var fick jag tid på vårdcentalen kl 10 och det var ingen tvekan om saken. Jag behövde knappt öppna munnen förrän hon sa att jag skulle få penicillin. Helt sjukt att det kan vara så olika, men tack gode gud för att jag fick det! Sa till babe innen jag gick att jag hellre tar ett skott i pannan än får beskedet att det INTE är halsfluss utan virus.. men jag hade tur! Vill ju inte dö än, även om det kändes som ett bra val för tillfället :P

Hann hem i stort sett bara för att ta första tabletten, så ringer de från dagis. Enya hade fått utslag på ryggen och var jätteledsen så det var bara att knalla dit och hämta henne. Men utslagen hade försvunnit när vi kom hem så egentligen hade hon ju kunnat vara kvar, men bättre att ta hem henne ifall att..

MEN - igår var den jäkligaste dagen av alla! Tålamodet var nere på minus både vad det gällde Enya och Kungen, men jag har ju mitt att skylla på. Men trots det så älskar jag ju båda två och njuter varenda sekund jag får tillsammans med dem. Faktiskt :)



Idag lämnade jag Enya som vanligt på dagis, men idag var ingen vanlig dag, utan fotograferingsdag! Hon var jättefin när vi gick iväg, i sin klänning och i sina tofsar och jag kunde ju bara hoppas att de skulle få sitta kvar under dagen :)
Hon vinkade hejdå och lekte med sin älskade kompis på dagis och jag knallade hemåt till min kung igen. Vi hann umgås några timmar innan han vid kl 15 åkte hem till sig igen. Behöver lite tid ifrån varandra också även om det är mysigt som fasen när vi ses ;)

Idag mår jag såklart bättre i och med penicillinet men trots det är det inte riktigt bra. Jag har ändå ätit för första gången sen i fredags men det var inte alls gott. Men energi gav det mig väl i alla fall, det är huvudsaken!

Tror ärligt talat inte att penicillinet gör vad det ska, eller så håller jag på att få något annat skit i kroppen. Har haft världens huvudvärk nu ikväll, gör ont i kroppen och halsmandlarna börjar värka igen. Låter det bra? NEJ! Feber har jag med, typiskt. Så har jag feber imorgon måste jag kontakta vårdcentralen igen och be dom kolla upp detta mer noggrannt. Jag vill ju må bra!




Sen vill jag sända en stor kram till min älskade mor som också hon drabbades av Enyas baciller när hon var här i torsdags, men för henne blev det ännu värre. Halsböld! Hon har varit inne på sjukan och ligger kvar än. Lyckligtvis är hon bättre efter de skurit bort det onda i halsen, men vet inte hur länge hon blir kvar där. Hon fick inte ens gå ur sängen ikväll så antagligen får hon stanna ett tag till. Min stackars lilla mamma :(


Och... ja, jag pratar precis med min babe. Gissa vad? Jodå, alldeles riktigt, nu har han också fått sin älskade halsfluss! Kul :( Men han kommer hit ikväll igen, så kan vi ta hand om varandra. Förhoppningsvis blir jag bättre och kan ta hand om honom bara, det vore bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Halsböld är det värsta jag haft. fy fasen

2008-11-19 @ 07:05:46
Postat av: Lollo

Å, stackars er alla, ni råkar ut för alla sjukdommar!! :( Inget kul!! Tur att det var halsfluss du hade iaf, tur i oturen, eller vad man ska säga! Kram kram

2008-11-19 @ 10:21:33
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/
Postat av: Anna

KRYA PÅ ER!!



puss

2008-11-19 @ 12:24:56
Postat av: Kungen

Sikken tur att vi har varandra allafall älskling, tack för all hjälp fattar inte hur du orkat när jag bara legat och glott. Du är välrdens bästa Puss Älskar dig

2008-11-19 @ 13:24:40
URL: http://attlevasomkungen.blogspot.com
Postat av: Lollo

inte kul o vara sjuk inte.. ta o krya på er så man kan komma ut till er snart igen ju :P kramar från oss

2008-11-19 @ 21:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0