Halsfluss och svinkoppor

Enya har ju varit dålig ett tag nu och igår konstaterades det att hon har halsfluss, som vanligt. Börjar bli trött på att hon alltid har det, för hon äter knappt något och går därmed heller inte upp i vikt så bra. Mammas lilla spinkis! =/

Blev ju som sagt att hon fick vara hemma från dagis och som tur var var min mamma på besök, så jag hade barnvakt när jag skulle till AF! Mötet gick bra och tog inte mer än en halvtimma. Tack vare att jag kunde låna mammas bil var jag snabbt hemma igen innan vi skulle till vårdcentralen.

När vi var där passade jag på att fråga ang ett utslag jag fått på halsen, som mamma kommenterade. Själv hade jag inte lagt märke till det. Hon på VC trodde det kunde vara svinkoppor, kul! Så nu tvättar jag såret flera gånger per dag med alsolsprit, för någon behandling får man visst inte mot det.
Känns ju sådär att jag fått det nu, nu när jag ska på fest imorgon och till Harrys! Får se om det är någon som vågar umgås med mig imorgon, annars får jag väl stanna hemma...
Känns som det kliar i hela ansiktet också men jag hoppas verkligen inte att jag får fler utslag på något mer ställe... Vill inte!

Och jag måste nog påpeka att er jag träffat senaste dagarna även kan se upp om ni får några sår, så jag inte råkat smitta er! =/

Vad som mer känns piss är att babe kommer idag och jag får inte pussa på honom :(
Eller jo jag får för honom, men jag borde verkligen inte. Vore dumt att dra runt på smittan! Men det ska bli riktigt mysigt att han kommer hit ändå (såklart) för nu har vi inte setts på ett par dagar. Saknar honom massor!  ♥



Nej, nu måste jag passa på att duscha, Enya verkar äntligen ha somnat där inne i sängen!

Kommentarer
Postat av: Lollo

2008-11-15 @ 11:18:56
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/
Postat av: Lollo

Oj, inte kul om, du har svinkoppor!! :( Hoppas inte du har smittats då!! :P Kram kram

2008-11-15 @ 11:20:21
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/
Postat av: hanna

Veckans Blogg är igång igen. Anmäl din eller någon annans blogg i rätt inlägg. Kram H

2008-11-15 @ 11:22:40
URL: http://honhannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0