1 advent

Kan ni tänka er? Julen är snart här och det innebär att Enya och jag bott själva i 7 månader, tiden går ju helt galet fort!
Det har varit 7 rätt så omtumlande månader här nere i Ljungsbro men äntligen börjar jag känna att livet går åt rätt håll! Ni som känner mig och som följt min blogg ett tag vet vad jag talar om, men som sagt så går det åt rätt håll nu.. Bara ett jobb som fattas, men det kommer nog det med!

För en gångs skull ser jag rätt ljust på framtiden. Framtiden som förhoppningsvis kommer innehålla en massa händelserika saker ihop med mina två älsklingar. Jag mår bra när jag har dem hos mig, även om jag ibland kan bli rätt sur och irriterad, men vem kan inte det? De man älskar mest är också dem man blir irriterad på mest, eller hur?

Allt jag önskar just nu är att få ha Enya och Fredrik vid min sida hela livet ut. Jag känner så fruktansvärt starka känslor för dem båda och är faktiskt helt tom utan dem. Som just nu, här sitter jag sjuk (igen!!) och har varken Enya eller Fredrik här. Känns lite trist att vara ensam men det är sådant man får ta. Enya är också sjuk och hennes pappa är snäll som tar hand om henne nu när jag mår dåligt, och babe är hemma hos sig. Även om vi trivs oerhört bra tillsammans måste man få en paus och göra saker för sig själv. Det är egna liv som gör att det fungerar att ha ett gemensamt liv tillsammans med någon.. tror ni inte?




Neej, för att inte komma ifrån ämnet alldeles för mycket så är det som sagt 1 advent idag. Känns konstigt att det snart är julafton, har faktiskt ingen julkänsla i kroppen alls. Men lite mysigt är det ändå här hemma med ljusstakar och bollar i fönstren och en nystädad lägenhet. Kanske infinner sig julkänslan mer om jag börjar lyssna på julmusik? Annars brukar jag börja lyssna på det redan på sommaren men det har jag inte gjort i år.
Sen ska jag även för första gången på länge baka pepparkakor, lussekatter struntar jag i för dem äter jag ändå inte. Enya och jag kan nog försöka oss på att baka ett pepparkakshus tillsammans, det kan bli spännande! :P

Förhoppningsvis blir det en tripp till Ullared nu i december också för att handla lite julklappar. Smidigt att handla allt på en gång :) Hoppas bara jag kan vara ledig, att jag håller mig frisk och allt går vägen!

Nu ska jag faktiskt lägga upp lite julmusik på listan och lägga mig i soffan. Ska krya på mig så mycket jag kan under täcket, hatar verkligen att vara sjuk!

Och ni.. håll tummarna för mig att jag inte har halsfluss igen..




första ljuset är tänt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0