Minnen

Sitter och diskuterar med en vän på msn just nu, angående hur mycket saker man egentligen associerar med olika låtar.
Visst är det rätt konstigt om du tänker efter?

Jag kan tänka mig att alla har någon speciell låt, som påminner om något extra och betydelsefullt.
I min lista finns det ett antal låtar som påminner mig om olika händelser/personer - mest personer dock.
Inte så lustigt med tanke på hur många killar jag varit "kär" i genom åren, och det är klart det sätter spår i själen.

Tänkte faktiskt dela med mig lite av min betydelsefulla lista, så här kommer några exempel;

Lasse Stefanz - Felicita. Finns nog ingen låt som är "viktigare" än den, konstigt nog. Jag har ju faktiskt inga direkta minnen till den, förutom att jag själv lyssnade på den när jag mådde dåligt. Men ibland vill jag minnas tillbaka - på det glada -  och då får den mig på bästa humöret. Älskar den!

Bellamy Brothers - Let your love flow. Även om Jerry och jag hade en annan låt från BB som "vår" låt så är det den här jag alltid kommer förknippa med honom. Mest för att det var den vi lyssnade på första gången tillsammans.

16 Horsepower - Nobody 'cept you. Kommer alltid vara Marcus för mig. Alltid. Första låten han skickade till mig, som jag gillade. Och så gillade jag ju honom förstås.

Dion - Runaround Sue. Min första stora kärlek heter David och honom tänker jag alltid på till denna låt. Han hade världens finaste leende!

Foreigner - I wanna know what love is. Det är många år sedan jag och Marcus hade "dejt" första gången och denna spelades då. Inte förrän år senare kom jag faktiskt på vad denna låt betyder. För mig tillbaka till hans tonårsrum, med ett leende på läpparna.

DAD - Laugh 'n' a half. Ung och dum. Äldre karl och massa besvikelse. Jag var dödskär, men lurad. Han spelade den här i bilen och jag fastnade direkt. Underbar låt, inte fullt så underbara minnen.


Vilken är din speciella låt, och vad har du för minnen till den?


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0