Börjar så smått..

vänja mig vid tanken på att jag faktiskt bor här nu. Det är mitt och Enyas hem.
Visst känns det lite konstigt, men det kunde ju varit värre.
Vi har turen att ha en uteplats där Enya kan leka och där jag kan sitta och lata mig, vi har varsina sovrum och ett stort vardagsrum. Bor ju rätt bra!

Nu är även Enyas rum färdigtapetserat och hon sover där inne för första gången inatt. Hoppas det går bra!
De senaste nätterna har varit knöliga, och inatt sov hon hos mig - igen.


Men på tal om rummet. Det blev ljust och fint som jag hade tänkt mig. Nästan vita tapeter vid fönster och dörr, och de andra två blev ljust rosa. Sen ska det ju upp lite tavlor och sånt, sen är det helt klart! Hello Kitty-tema ska det bli där inne och det tror jag kommer bli himla najs.

Mamma har varit här igår och idag och hjälpt mig få färdigt på det mesta. Vi har flyttat grejerna till Enyas rum, flyttat in mina saker till mitt rum och så har hon städat åt mig. Skurat golvet för hand(!) och även ute på balkongen skurade hon.
Min mamma är himla snäll, och jag har tur som har henne!



På tal om något annat..

Imorgon börjar mina ensam-helger. Enya ska vara hos Jerry typ varje helg nu framöver, och jag kommer ha all tid i världen att hitta på andra saker.
Ska faktiskt bli "skönt" att få lite egentid, även om jag kanske inte kommer göra så mycket. Skönt att bara slappa i och för sig.
Men min söta lilla vän Anna frågade mig idag om jag inte ville gå på bio med henne någon dag, och det vill jag såklart göra! Hoppas det blir snart :)


Nej, nu ska jag pyssla lite i PS innan Talang 2008 börjar.. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0