Helgen

I lördags hade jag energi till tusen! Vet inte riktigt varför, men det kändes som en bra dag att ta tag i saker på.
Jag satte igång en maskin tvätt strax innan kl 12, och prick 12 ringde det på dörren.
Det var Jenny som skulle ner och tvätta i källaren. Vi hade bokat två tider, för hon hade massa maskiner att köra.
Under tiden de rullade på där nere satte jag igång att diska. Sen torkade jag av diskbänken och spisen.
Skulle dammsugit också, men det blev inte av.

Efter ett tag gick vi hem till Jenny, och där ställde jag mig också i diskbaljan. Jag brukar hata att diska, men just då var det faktiskt rätt kul. Sen dammsög jag hos henne också, duktigt va?
Fast, jag fuskade lite, orkade inte flytta på alla hennes kartonger och sånt :P

Sen käkade vi lite, och bar ner lite grejer till källaren. Skönt att bli av med lite skit kan jag tänka mig. Jag vet att jag kände så när jag flyttade in.
Vi bar faktiskt ner mina sista kartonger då med, och det är himla skönt att inte ha en massa ståendes här uppe!


På kvällen var det som sagt dags för Mamma Mia.
Vi åkte hemifrån vid kl 20, för vi skulle hämta biljetterna senast kl 21 och hinna käka nåt innan.
Kebab på Five Tastes blev det. Himla gott faktiskt, för de har världens godaste kebabsås :)

Filmen var bra! Lite väl överdriven ibland, men en mysig handling, bra musik, och snygga karlar ;P
Personligen hade jag velat se lite mer handling, skådespeleri och mindre musik, men är det en musikalfilm så är det :P



Igår gjorde jag inte alls mycket. Satt mest vid datorn, lyssnade på musik och pratade med folk.
Dammsög gjorde jag i och för sig, men det var väl också det enda vettiga innan Enya kom hem.
När hon var hemma så var det henne jag ägnade den mesta tiden till, och det var så mysigt att ha henne hemma igen - trots att hon är som en helt annan unge när hon varit hos "Jerry".

Efter hon somnat vid kl 20 så satte jag mig vid dumburken igen och satt här till strax efter midnatt. Pratade med ett gammalt ex faktiskt, och det var både kul och mindre kul vissa stunder.
Men, aja, det var över 9 år sen...
shit, börjar känna mig gammal :P


neeej, nu ska jag glo på tv.. hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0