Bra dag

Det var längesen jag sov så gott som inatt. Skönt!
Vaknade upp på rätt bra humör, solen sken och det kändes som det skulle bli en himla bra dag.
Det blev det också.

Enya och jag gjorde oss iordning rätt tidigt och gav oss ut för att leka. Efter ca 45 min gick vi förbi Jenny och var hos henne till lunchen.
Under tiden Enya sov så solade jag, och tittade på Days. När hon vaknade gav vi oss ut på promenad och gick till affären för att köpa lite mellis. Var en trevlig eftermiddag i solen!
Vid kl 15 gick vi in för jag hade fått för mig att laga mat dagen till ära. Började direkt och maten var inte klar förrän strax efter 17. Då var både jag och Enya jättehungriga!

Vad blev det för gott då? Jo, potatisgratäng och kött mina kära vänner. Det ni :P
Enya slevade in en hel hög med mat och för första gången åt hon faktiskt helt själv :D Hon är stor nu min lilla tjeja!

Hur som helst så blev jag lite stolt över mig själv som lagade middag. Hehe.
Låter kanske konstigt, men eftersom jag aldrig gör det annars är det en rejäl bedrift.

Ikväll har vi myst en massa, (även om hon varit för jäkla jobbig också) för vi måste ju passa på nu när vi inte kommer ses på hela helgen. Jerry hämtar henne 14.30 imorgon och sen ses vi inte förrän på söndag eftermiddag.
Kommer bli jobbigt att vara utan henne, men ändå skönt att ha lite tid ifrån varandra. Då är det roligare när vi väl ses igen :)


Kommentarer
Postat av: jessica

Du är duktig som lagar mat. Avancerad mat till och med. Dagens guldstjärna till dig!

2008-07-11 @ 23:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0