God fortsättning

Vad konstigt, inte förrän nu publicerades mitt förra inlägg, efter några försök till uppdateringar.. Men aja, nu finns det där i alla fall.

Dagarna innan jul tillbringades alltså med älsklingen hemma hos honom. Tog det lugnt, tittade på film första dagen och resterande tid fick gå till städning, men nu är det fint där i alla fall! :) Granen tog vi fram dagen innan julafton och pyntade, och fast jag inte gillar att klä granen så var det riktigt mysigt. Det är visserligen allt ihop med honom, mysigt alltså :)



På självaste julafton åkte vi till Fredriks pappa och firade ihop med hans familj. Var himla trevligt fast jag saknade att vara med min, men försökte att inte tänka på det allför mycket. Vi åt mat, pratade och spelade hazard tillsammans. Och för en gångs skull fick jag mest paket av alla :D Vann ett par lotter och jag fick 100 kr, sen vann jag mina 3 paket jag köpt, komiskt va? :P Men jag är nöjd i alla fall, både med klapparna och med dagen!




(Av respekt för de andra närvarande har jag valt att inte lägga upp bilder på dem)

På kvällen åkte vi hem till mig och satte upp min gran och klädde den. Sen fick älskling en massa julklappar av mig, vilket han längtat efter hela dagen att få öppna :P Jag fick ju klippningen av honom i förväg och mitt andra paket har tyvärr inte kommit än, så jag fick klara mig utan klapp igår. Men inte surar jag för det, även om jag är måttligt nyfiken på vad han hittat på ;P Jag tyckte det var kul att han blev nöjd med sina klappar i alla fall, det känns bra att jag faktiskt kan hitta saker som duger :)



Älsklingen i en av klapparna :) Sååå fin tröja!

Imorse kl 10 kom Enya hem och oj vad jag längtat efter den lilla fisen! Vi öppnade några paket nästan direkt men där i var det mest kläder, men två leksaker var det i alla fall som hon kunde leka med fram till lunchen. Under tiden Enya sov kom hennes morfar hit så efter vi väckt henne öppnade vi några fler julklappar. Den här gången fick hon lite roligare paket, så som spis med tillbehör, målarblock och kritor och hoppande grodor.
Spisen satte vi ihop direkt och ikväll lagade hon mat tillsammans med mig, sötunge.





Älsklingen har åkt hem en sväng idag men kommer senare ikväll. Då ska det mysas kan jag lova, och en film hoppas jag att jag orkar se också :)

Nej, nu är det snart dags för sängen för Enyas del, då ska jag diska!
Bilder på alla klappar kommer i ett senare inlägg..

Ha en trevlig kväll! :)

Kommentarer
Postat av: Lollo

Ser ut som ni haft en bra jul! :D Och fina röda kläder bådatvå, på julafton! :) Kram kram!! (O jag tycker håret blev jättebra, nu såg jag ju det på bilden! Jättefint! )

2008-12-26 @ 19:23:41
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0