Hemsk natt men härlig dag!

Ja, som sagt, natten till idag var inte alls kul. Enya började knöla tidigt på kvällen och kl 23 hade jag varit inne 4 ggr redan.
Jag som tittade på skräckis tyckte väl det var okej med några avbrott, men det slutade med att jag stängde av tv:n för att försöka få lite sömn innan hon skulle vakna nästa gång.
Jag hann nog inte ens somna, så började hon.
Inte så konstigt kanske, feber hade hon stackarn. Det slutade med att hon sov i min säng i alla fall, men ingen av oss sov något vidare.
Inte lätt att sova med ett litet element bredvid sig som inte alls ligger still, men några timmar lyckades jag visst få ändå.

Idag mår hon lyckligtvis bättre, och vi har haft en riktigt trevlig dag. 

På förmiddagen diskade jag lite och Enya lekte snällt i sitt rum. Sen var vi ute och hon lekte bra i både sandlådan och med annat, allra roligast var att hämta vatten från poolen och hälla på sig själv, så hon blev alldeles genomsur :P

På eftermiddagen var vi i Berg tillsammans med mina kusiner och deras barn. Vi åt glass och tittade på alla båtar och änder, och det var himla intressant för barnen! Kul att träffa lite annat folk också, för både mig och Enya :)




Imorgon är det lördag och för första gången sen vi flyttade hit, ska inte Enya åka iväg. Utan vi får hela helgen tillsammans, och det ska bli mysigt.
Hoppas vi hittar på något skoj, så det inte känns som en "vanlig dag" här hemma.
Jag är som vanligt sugen på att hitta på något, men helst vill jag inte göra saker själv. Mycket roligare att vara fler!
Vi får se vad det är för väder helt enkelt. Blir det kanonfint får vi väl ta cykeln och bada någonstans, och blir det regn kanske vi kan åka till Busfabriken :)

Nu börjar det snart närma sig läggdags. Enya knölade vid läggdags redan, men jag håller alla tummar och tår för att hon sover natten igenom. För både hennes och min skull! :)

Ha det så bra alla,
och förresten,
jag saknar fortfarande era kommentarer.
Var har ni tagit vägen?

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hej!

Vi var oxå i Berg och "turistade" lite idag :) Vi skulle till vadstena med halva bennys släkt, typ, och då var det fika i berg, vid slussarna! Haha! För då hade alla människor åkt länge, så då skulle det fikas! Lagom tripp för oss, 4 min med bilen, sen fika! Tänk om de altid vore så! ;)

Kram

2008-08-01 @ 23:28:30
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/
Postat av: Lollo

O, ja, visst är det tråkig när inte folk skriver nåt, inte lämnár några kommentarer. Folk säger, men gör inte.. O jag menar, det syns ju att folk läser ju!! Varför inte skriva ett "Hej" bara? Sånt blir jag ledsen på.. :´(

2008-08-01 @ 23:31:24
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/
Postat av: Evelina svarar

Ja, det var en lagom tripp för att få fika ;)



Mmm, jag menar det. Syns exakt hur många enskilda som läser, och NÅT kan man ju faktiskt hitta på att skriva. Så svårt är det väl inte? :)

Men kul att du skriver i alla fall! Känns som jag inte gör annat i din blogg ;)



Vad händer nu i helgen då? Kram

2008-08-02 @ 09:20:49
Postat av: Lena

hoppas Enya mår bra =) och att ni får en bra lördag!

2008-08-02 @ 10:46:00
Postat av: Evelina svarar

Ja, idag mår Enya bättre. Äter igen och är inte lika gnällig som tur är. Fick även sova inatt, även om det blev att gå upp lite tidigare :)

2008-08-02 @ 12:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0