Ett slag i hjärtat

Sitter här nu alldeles tårögd och tycker synd om mig själv.

Jag pratade nyss med min kusin Karolin i telefon.
Hon hade träffat Enya idag på marknaden, tillsammans med Jerry och nya frugan plus barn.

Shit alltså, när hon sa detta trodde jag att jag skulle få upp hjärtat i halsgropen! Jag vet att jag varit rätt okej med tanken på Jerrys nya familj, men det var jag visst inte. Inte nu när verkligheten knackar på dörren.
Nu är det faktiskt verkligt, hon finns på riktigt, för någon jag känner har träffat henne.

Aj!
Det gör ont i mig att veta att Enya är med dem hela veckan, och inte med mig.
Det gör jävligt ont, att veta att de troligtvis ska flytta in hela "familjen" i Jerrys nya hus. Det var så Karolin uppfattade det.
Kan ni förstå?!
Tre månader senare ska de flytta ihop! Lite galet fort detta??

Usch, jag hatar tanken på att Enya kommer ha en "perfekt" familj hos honom. Pappa, ny mamma och två syskon.
Jag kan förstå att min lilla skrutt inte vill vara hos mig, när det är så mycket bättre hos pappa.
Här hos mig har hon bara mig, och ingen annan.

Fy vad orättvist det ska vara ibland!
Jag vill ju också ha underbar kontakt med min dotter, vill att hon ska älska mig lika mycket som jag älskar henne!
 Usch, det är så jävla jobbigt det här..

Nej... nu kommer tårarna igen..

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Evelina! kom ihåg en sak, det är DU som är Enyas mamma och absolut ingen annan. Det kommer inte att finnas en enda "plastmorsa" i världen som går upp mot sig egen mamma. Enya kommer alltid att älska dig närmast sitt hjärta för du är hennes mamma. Jag vet att det känns tungt för dig, men jag lovar dig att en dag är ni också en stor familj, och förresten vad är det för fel på din "lilla familj" Du och Enya? Det kommer säkert att vara lugnt och skönt för Enya att det är bara ni två ibland..Ha mod min lilla gumma allt kommer att ordna sig. Kramar

2008-08-08 @ 08:18:28
Postat av: Lena

Instämmer med Yvonne..



Vem har sagt att dom har det så bra då? Barnen kanske bråkar med varann.. Enya kanske inte får första prio jämt.. Det kanske är oroligt med så mycket folk.. Vad vet man, lämna det nu och njut av ditt liv =)

2008-08-08 @ 10:50:31
Postat av: Lollo

Instämmer med Yvonne o Lena..



Du kommer ALLTID att vara Enyas mamma ingen kan ta de i från dig Många kramar o pussar från oss

2008-08-08 @ 13:30:08
Postat av: Enyas pappa. Jerry

Jag vill bara säga att Enya har det jätte bra när hon är hos sin pappa och med min nya flickvän,och hennes barn. Enya har jätte roligt med oss. Evelina kommer alltid att vara Enyas mammma det kan ingen ta ifrån henne. Sedan behöver ni inte skriva om saker som ni inte har en aning. Jag tycker det är mycket smutskastning här om att Enya inte har det bra. MVH Enyas Pappa Jerry.

2008-08-08 @ 15:48:22
Postat av: Yvonne

Jag har inte med något ord sagt att Enya inte skulle ha det bra. Jag försöker bara ett peppa Enyas mamma så hon förstår att ingen annan kan ersätta henne som Enyas riktiga mamma. Det var inte min mening att någon skulle ta det som en smutskastning för då ber jag om ursäkt. Yvonne

2008-08-08 @ 18:40:39
Postat av: Lena

Hallå Jerry! jag menar precis samma sak.. Evelina är ledsen och sårad men vet egentligen inget om situationen. Inte jag heller.. Tycker därför inte hon ska gräva ner sig i att Enya har det bättre hos dig än hos henne för det tror jag inte är sant, självklart ska hon ha det precis superbra hos er båda! Det viktigaste är ju att ni båda föräldrar mår bra och trivs med era liv. Har du hittat en ny tjej och är lycklig är det det allra bästa för er dotter, Evelina kommer göra det med en dag. Missunnar dig verkligen inte det. Prata gärna med varandra ibland bara så ingen behöver känna sig illa till mods från den andra. Ber om ursäkt om det låtit som om du skulle ha varit en dålig person på något vis! Lycka till med allt! / Lena

2008-08-08 @ 22:11:12
Postat av: Lollo

Som sakt har inget ont till någon av er, ända som man försöker göra är o peppar upp enyas mamma o inget mer. Det ända som man hoppas på är att ni båda två mår bra o inte trycker ner varandra, för värken ni två ska må dåligt av detta. om de skulle vara smutskastning så ber ja om ursäkt för de var inte meningen o trycka ner någon/ Lollo

2008-08-09 @ 11:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0