Barnmorskorna

Tittade nyss på Barnmorskorna. Himla bra program!
Det skildrar verkligheten så bra, för det ÄR verkligen sådär på förlossningen, spelar ingen roll var i landet man befinner sig. Duktig och jättegullig personal som ser till ens bästa. Alla barnmorskor är verkligen guld värda!

Jag förs direkt tillbaka till min egen förlossning när jag ser det på tv. Det är så mycket man glömt bort redan, som man får återuppleva hemma i vardagsrummet. Så fantastiskt om än SÅ jävla jobbigt.
Ni som aldrig upplevt hur det är att föda barn kan inte ens föreställa er, men det är såklart väldigt individuellt. För en del är det som ingenting i smärtväg.
För andra gör det djävulskt ont till dess bebisen ligger på magen, för sen är smärtan glömd.
Jag däremot hade så jäkla ont, från den dagen Enya kom till världen, till ca 3 månader efteråt. Den smärtan är nåt jag aldrig vill uppleva igen, men känslan att få en bebis är helt oslagbar.

Även om det låter klyschigt, så är det sant.
Att få barn är det största man kan vara med om.



305004-158

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker med det är en bra serie,fast jag inte född barn ;)

2008-04-03 @ 14:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0