Poesi

"Vita små, små droppar av ånga sätter sig fast i en evighet.
Du ser på mig som om jag inte fanns.
Bladen på träden växer, och jag ser hur färgen förändras.
Hela världen förändras framför mina ögon, och även om jag blundar ser jag dig.

Tågen ångar framåt i en tillbakablick.
Gräset är långt och vattnets droppar rinner sakta ner mot marken.
Någonstans bortom solnedgången finns du och jag.
Vi är vackra tillsammans.
Ångan stiger i baksätet av bilen.
Jag ser ingenting förutom luften mellan oss.

Luften i mina lungor är stark men inte existerande.
Ljuset som når mina ögon är slående underbart.
Blodet som pulserar är anledningen till allt.
Meningen med livet är du.
Små, små droppar av kärlek sätter sig fast i en evighet."


copyright evelina 050829

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0