Jag skulle vilja tänka en underbar tanke

Ofta tänker jag tillbaka i mitt liv, går igenom det mesta jag varit med om, människor jag träffat och så vidare. Om det är så smart att tänka så vet jag inte, men det är kul. I alla fall att tänka tillbaka på allt roligt, mysigt och underbart jag varit med om.
Helst av allt så skulle jag vilja vara med om det en gång till, eller varför inte två?

Kärleken är det som drar mig mest tillbaka. Konstigt eftersom jag har både sambo och dotter, och trivs bra med livet som det är.
Men jag kan inte låta bli att tänka - "tänk om".

Tänk om jag aldrig träffat Johan N, hur skulle jag levt mitt liv nu? Skulle jag träffat alla andra idioter ändå, eller var det han som gjorde att jag drogs till såna typer?
Tänk om David hade tyckt om mig tillbaka, hade jag då levt som religiös ihop med honom eller hade jag inte stått ut?
Tänk om jag inte hade varit så svartsjuk, hade det då varit Johan M jag hade haft barn med?
Tänk om jag och Marcus hade blivit tillsammans, hade jag då bott i Kumla och varit en partygirl? Eller hur hade det blivit?

Hmm, ja. Undra kan man ju alltid. Och sakna. Och längta tillbaka.
Men jag är där jag är nu, faktiskt tack vare dessa människor jag träffat i mitt liv.

Men tänk om jag ibland önskar att jag fått stanna någonstans där på vägen, hos just den där människan.
Hur hade jag levt mitt liv då?



"i´m a stranger here and no one sees me, 'cept you"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0