Händelserik dag

Dagen började med att vi vaknade kl 7 och vid 7.45 åt Enya sin första flaska "välling". Efter det lekte vi lite, och jag var duktig och städade undan litegrann. Ringde Kim och Annika vid kl 10 och frågade om dom skulle med ut på en liten promenad. Vi gick i en timma ungefär och när vi kom tillbaka var det dags för Enya att äta igen.

Gröt blev det den här gången, men det var inte mycket som försvann på tallriken - hon somnade, hihi.
Så jag tog på henne kläderna igen och la henne ute i vagnen, och jag satt med henne ute en stund till Lollo ringde.
Gick till ICA och mötte henne utanför, och då vaknade Enya igen. 





Trevligt att träffa Lollo! Har ju inte blivit så mycket sen 2004, då jag praktiskt taget bodde hos henne i nästan ett halvår. Vi hade så himla roligt ihop, och det saknar jag massor. Men nu är det ju som det är, och det kommer aldrig bli som förr igen, varken för mig eller för henne. Synd..

När Lollo åkte hem, följde Jerry med och köpte pizza. Den var inte så god. Vi åt bara halva var, så vi kunde lika gärna köpt en pizza, men det är ju lätt att vara efterklok.

Tredje gången Enya skulle äta var det dags för smakportion. Broccolipuré testade vi, och trodde inte alls att det skulle gå hem. Men tji fick vi - det var ju jättegott! Åt upp allt på tallriken, vilket säkert var 2-3 matskedar, och sen "välling" efter det. Duktiga tjejen!

Efter maten satte jag mig och fixade lite på datorn. La ut det här; http://www.family.se/vi/1019736.htm?ca=14_a
och sen gjorde jag iordning ett par bilder jag tagit idag.

Kim och Annika var uppe en sväng och sa hej innan dom åkte till stan för att äta på Ming Palace. Wille har dom lämnat hos mormor, för imorgon ska dom åka på loppisen i Norrköping. Hoppas dom får mycket sålt!
När dom ätit klart kommer dom upp en sväng till hit, så vi får umgås lite. Nice!

Enya har även testat hoppgungan för första gången nu ikväll. Den var lite konstig till en början, men rätt kul sen när hon kommit på att hon kunde röra sig själv i den. Men allra roligast var det när vi höjde upp henne en bit, och använde den som gunga. Oj vad hon skrattade!




Nu ligger hon och sover i sin säng så sött, och väntar på en spännande morgondag..
Vad vi ska hitta på vet jag däremot inte. Annika är ju inte hemma, och Jerry ska på rally.
Vi får ta en lång promenad imorgon bara hon, jag och musikmobilen - det blir nog bra!


Förresten.

När Enya satt upp själv idag, tog hon emot sig med handen så hon inte skulle falla åt sidan. Första gången hon gör detta!
Även första gången hon plockade upp en leksak från golvet när hon satt själv.
Utvecklingen går fort nu känner jag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0