Marknad och kalas

Igår följde jag och Enya med Kim, Annika och Wille till Askersunds marknad. Vi klämde in oss i en bil, med två bilbarnstolar och två barnvagnar, och det gick bra!
Jag har aldrig varit i Askersund förut, men det var jättefint, och mycket folk. Blåste iofs ganska kallt, men det får man ju räkna med sådär vid vattnet.

Var en helt okej marknad, lagom stor och lagom mycket skräp. Köpte en chokladtopp till mig, 10st munkar till Jerry, ett par ballerinaskor till mamma och de tuffaste små skorna till Enya! Wille fick en häftig tröja med dödskallar på.



enyas tuffa skor, willes coola tröja


Efter vi kommit hem från marknaden åkte jag, Jerry och Enya till en jobbarkompis till Jerry för att kolla på deras bil - en Citroen Xsara Picasso. Vi funderar på att köpa en sån, så jag fick provköra deras lite. Fy, vilken läskig bil!
Växelspaken uppe på instrumentpanelen typ, digital hastighetsmätare i mitten på instrumentpanelen och så var det säkert en halvmeter extra fram till rutan mot vad det är i en vanlig bil!
Visst, växelspaken och hastighetsmätaren var inte så läskigt när man väl körde, men usch för att inte kunna se kanterna på bilen. Men, det är väl en vanesak det med.
Hur som helst - det lutar åt att vi ska åka och kolla på en sån bil iaf. Vad som helst är ju bättre än Saaben!



nya bilen?


Var skoj att träffa Roger och Sandra i "naturlig" miljö. Vi har gått i samma föräldrakurs som dom, och där har vi inte pratat så mycket, för de var väldigt tysta på träffarna. Men igår var det skillnad, kul det!
Visserligen stövlade jag in i deras hem för att kolla runt lite, och Roger följde med. Jag babblade som en galning, och han hängde med, hehe. Det var ju roligt!
Sen blir jag helt annorlunda oxå, när det är jag som har "övertaget" liksom. Det händer ju inte så ofta att folk är mer tystlåtna än vad jag är, så då är jag mer "mig själv" (hur konstigt det än låter) och skojar och pratar hej vilt!

Tyvärr kunde vi inte stanna hos dom så länge, för vi skulle vidare till Annikas "födelsedagskalas". Trots att vi bara stannade hos Roger och Sandra ca en halvtimma, kom vi en timma försent till kalaset, men som tur var gjorde det inte så mycket. Väl där åt vi tacos och det var faktiskt inte alls fel!
Annika fick två vinglas (Lasse Åberg) och ett par ätbara stringtrosor av oss, det blev uppskattat! Glasen mer än trosorna, till vår besvikelse, haha!
När de andra gästerna hade gått hem så tittade vi på filmen från Enyas dop. Måste köpa oss en filmkamera!
Vill så gärna kunna filma Enyas uppväxt, för man glömmer så mycket annars.. Foton finns ju alltid, men rörliga bilder är bättre!

  
annikas presenter. vinglas nr 22 & 23, candy strings





Idag är Enya jätteförkyld. Om hon blev smittad av Wille vet vi inte, men det är så synd om de små när de inte kan andas ordentligt! Förutom det verkar hon inte må så dåligt, men hon är visserligen inte lika pigg eller lekglad idag som hon brukar.
Tur att jag bestämde igår att vi inte skulle till Öppna förskolan idag, det hade blivit jobbigt för henne. Sen ska man ju inte gå dit när barnen är jättesnoriga..


När Jerry kommer hem blir det att städa. Behövs verkligen, men det är ju så trist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0