Dop(p med litet barn)

I lördags var det dop.


För att göra en lång historia kort.


Dopet började kl 12, men vi åkte hemifrån redan vid kl 11. Ville ju vara där i god tid, för att se lite hur det såg ut i kyrkan och för att vänja Enya lite vid den nya miljön..

Det var dubbeldop, och tillsammans med Enya döptes en pojke vid namn Celvin. (Kim och Annika hade vi valt som Enyas faddrar, och de är verkligen världens bästa!)


När vi väl stod där framme kom jag på att jag glömt byta skor, men det fick ju gå ändå. Annika gick ifrån oss för att försöka få igång deras filmkamera, men precis när hon gick så fick hon komma fram igen, för då var det dags att hälla upp vattnet, hehe.

Varken Enya eller Celvin skrek eller grät och det gick faktiskt jättesmidigt. Enya somnade till och med i famnen hos Kim!


Sen efter dopet åkte alla till Stefansgården för smörgås och tårta. Blev uppskattat. Servetterna jag tillbringat många timmar med att göra uppskattades också, som tur var!

Alla gäster hade köpt fina presenter till skrutt, och vi hoppas hon kommer tycka om dom lika mycket som Jerry och jag gjorde!


I det stora hela så blev dopkalaset väldigt lyckat, förutom att jag hade kräk-känslor varje gång jag tittade på svärmor.. hon är verkligen den människa jag avskyr mest av allt, och jag tycker inte alls om att hon är Enyas farmor.. usch!

Men som tur är kan jag undvika henne, och det gör jag!





rad1: dukning, enya döps, enya och prästen, alla vi, vi
rad2: enya och mormor, presentbordet, öppnar presenter, gäster, gäster
rad3: gäster, gäster, faddrarna med enya och sonen wille, vi


Kommentarer
Postat av: ____

Sista bilden på er tre är jättefin :)

2008-03-06 @ 13:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0